Sanoja, jotka puhuttelivat

lehtiaukeamaLuen aamukahvilla uusinta Kodin Kuvalehteä. Sivulla 11 käsikirjoittaja ja ohjaaja Sirkku Peltola hymyilee punaisella taustalla. Pysähdyn, koska Peltolan tapa hahmottaa maailmaa puhuttelee minua. Olen nähnyt useammankin hänen kirjoittamansa näytelmän. Pysähdyn myös siksi, että minulla on (salaisia) haaveita käsikirjoittamisesta – jota siis en ole saanut edelleenkään aikaan, vaikka olen yhden tekstin jo pari vuotta sitten saanut viittä vaille valmiiksi.

”Pidän kirjoittamisessa ohjenuorana sitä, että valitsen vain omassa tunnemuistissani olevia tarinoitaja yksityiskohtia. Niiden pitää olla henkilökohtaisia, vaikka ne olisivat kuinka vähäpätöisiä. Vain siten ne voivat herätellä myös katsojan tunnemuistin.”

Tässä se on. Se ajatus, jota olen pikkuhiljaa vahvemmin vaalinut etsiessäni omaa kirjoittajan identitettiäni. Juuri näin minä haluan kirjoittaa ja mitä enemmän olen uskaltatunut tähän suuntaan, sen paremmin, vahvemmin asioiden sanoittaminen luistaa.

Kiitos Sirkku Peltola, kun olit peilinä ajatuksilleni. Tietämättäsi.
Tätä me ihmiset toisiltamme tarvitsemme!

Avainsanat: , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

