Aikakupla

Olen koko alkuvuoden ollut aloittelemassa uusia kirjoistusprojekteja. Se on vain jäänyt enemmän aikomiseksi kuin varsinaiseksi kirjoittamiseksi. Työläännyin siihen viime viikolla ja päätin ottaa käyttöön vanhan konstin, sen jolla myös Selviämistarina -kirja alkoi aikanaan syntyä.

Koska minulla on kotitoimisto, ovat kodin viettelykset ja vaatimukset koko ajan hollilla. Itsekurini on aika hyvä, mutta ei tarpeeksi, eritoten kun on kyse uusista asioista ja tässä kohtaa uusista kirjoittamisen tyylilajeista ja aihealueista. Saatan harhautua myös sosiaalisen median houkutuksiin, kun ajatus välillä tahmaantuu. Toisaalta ripustamista odottavat pyykit vaivaavat ja kompostisanko huutaa keittiössä tyhjentämistä. Siinä saattaa päivä kulua suit sait sukkelaan ja sitten tuleekin tytär kotiin. Rupattelemme niitä näitä, mukavia juttuja. Siinä sivussa voin toki tehdä rutiinihommia, mutta en saa aikaiseksi liuskoja näihin uusiin projekteihini.

Maanantaiaamuna otin läppärin kainaloon ja muistitikun taskuun ja läksi kaupunkiin kirjoittamaan. Kaupunkikoti Koto oli juuri sopivasti vapaana. Sinne siis. Koska olin levännyt, huoneisto oli siisti eikä siellä mikään kotihomma painanut päälle, olen saanut kolmessa päivässä paljon aikaan. Facebook- tai Twitter -kahvihuoneissa minua ei ole päiväsaikaan näkynyt, koska minulla ei ole ollut nettiyhteyttä käytössä. Päätin etten puhelimella noita sovelluksia näinä kirjoituspäivinä käytä.

Olen onnistunut luomaan kolmeksi päiväksi koko päivän mittaisen aikakuplan, pitkän keskeytymättömän jakson yhdelle asialle pyhitettyä aikaa. Tuloksena on lähes 60 liuskaa valmista tekstiä kahteen eri tekstiprojektiin. tekstiä, joka on tuntunut vain odottavan päässäni tulostushetkeä. Sen lisäksi olen kirjoittanut vähän niinkuin jälkiruoaksi tämän ja kaksi muuta blogitekstiä. Olo on jotenkin tekemisestä hyvällä tavalla kylläinen – ei väsynyt vaan nautiskeleva!

Avainsanat: , ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

