Pidän lomaa ajattelusta ja analysoinnista

Olen kova tyttö pohtimaan elämän ilmiöitä, syitä ja seurauksia. Analysoin ja tutkailen tapahtumia eri näkökulmista. Ihan työkseni, mutta myös huvikseni. Välillä väsyksiin asti. Siitä onkin pakko ottaa aika ajoin lomaa. Tehdä jotain ihan muuta. Ottaa levyke pois päästä. Puuhata jotain konkreettista ja käytännöllistä tai sitten jotain aivan hullua ja hulvatonta.

Tänä viikonloppuna olen lomaillut analysointiosaston hommista oikein urakalla. Ensinnäkin olen nukkunut   kunnolla. Toisekseen olen liottanut tapetteja irti seinästä. Kostuttanut, rapsuttanut ja kiskonut – ah, niin ihanina ja isoina levyinä. Ja lopuksi huhkinut kasvimaalla. Haravoinut, kylvänyt, laputtanut ja ihaillut tekemääni. Ajatukset ovat askaroineet sen ympärillä, miten tiheään mitäkin siemeniä tiputtelen ja kuinka pitkälle mikin rivi ulottuu. Ai että teki hyvää ja oli terapeuttista.

Pidä sinäkin välillä ajattelulomaa. Se raikastaa aivoja!

Avainsanat: , , , ,

2 thoughts on “Pidän lomaa ajattelusta ja analysoinnista

  1. Jukka kirjoitti:

    Ajatteluloma tuntuu hyvältä ajatukselta… vai onko se jotain enemmän kuin ajatus?
    Analysoin nyt sitä… =)

    ”copping wood, carrying water” on yksi parhaista meditaatiometodeista, sitäpaitsi aika pitkään testattu.

    Hulluus ja hulvattomuus ymmärretään usein aivan väärin, sydämestä tuleva hulvattomuus on pelkästään positiivinen ja iloinen asia. Ja aivan aliarvostettua sitä paitsi.

    Hullua kesää Sinulle!

  2. Tuulevi Aschan kirjoitti:

    Minun ajankohtaisin opiskeluprojektini on hulluttelun oppiminen. Olen ollut liian pitkään liian totinen ja nyt jos koska haasteena on oppia heittäytymistä ja lapsenomaista ilonpitoa. Juuri sellaista sydämestä tulevaa, johon tuossa viittasit. Olen ihan varma, että sisälläni on hyvin ja pitkään piilossa ollut pikku koomikko – kyllä se sieltä vielä löytyy.

    Minä toivgottelen sinulle ja kaikille muillekin lukijoille lapsellisen riemukasta kesää!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

