Voimakuva

Olen vähän aikaa sitten kotiutunut kahden päivän mittaisesta Voimauttavan valokuvan työpajasta. Olen ihmeissäni, onnellinen, energinen ja ihastunut.

Ihmeissäni siitä, miten merkityksellisen tason olen löytänyt valokuvaamiseen ja kuvattavana olemiseen. Tai löytänyt… olen ehkä ennemminkin sen äärellä, alussa vasta ja se tuntuu hyvältä. Toki kuvat ovat olleet minulle aina tärkeitä. Näen asioita kuvina, kuvailen ilmiöitä kuvasymboleilla ja käytän kuvia myös työvälineenä. Kuvaankin ja viihdyn hyvin kameran takana. Nyt kuitenkin on kyse kuvaamisen arvon jalostamisesta ja vallankäytön muutoksesta kuvaamishetkellä. Lempeydestä ja kauneudesta.

Onnellinen olen kaikista näistä itseen, kuvaamisen ja kuvattavana olemisen dialogisuuteen liittyvistä oivalluksista ja kokemuksista. Olen onnellinen myös siitä, että voimauttavan valokuvauksen perusteiden koulutus on vasta alussa ja jatkuu vuoden lopulle, marraskuuhun saakka.

Energinen – se olo puolestaan tulee nähdyksi tulemisen tunteesta, kuulluksi tulemisen kokemuksesta ja läsnäolemisen ilosta, joka kuvaustilanteessa toteutui. Tuo kaikki tekee eheämmäksi, lämpimällä tavalla kokonaisemmaksi.  Ja sehän minua ihastuttaa, miten Miina Savolainen jakaa ja opettaa kehittämäänsä metodia.  Se, mitä näin ja tunsin myös muiden ryhmäläisten tänään kokevan on merkityksellistä ja vahvistavaa. Omaa olemista ja elämää rikastavaa. Sellaista pitää ja saa levittää.

Upea päivä!

PS. Tänään tämä kuva nousi erityiseksi voimakuvakseni!

http://www.voimauttavavalokuva.net/

Avainsanat: , , , , ,

Yksi ajatus artikkelista “Voimakuva

  1. tool sanoo:

    oppineet paljon

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

